Hirdetés
Hogyan látja a magyar mezőgépek piacát a hazai értékesítés egyik meghatározó szereplője?
Hirdetés
Hogyan válik valaki John Deere- vagy New Holland-rajongóvá?
Illés Zoltán: A nagyvásárlóknál leginkább az a fontos, hogy milyen márkák vannak már náluk Ez gazdaságonként két-három gyártó gépeit jelenti. Ezek szerviz- és alkatrészhálózatával a gazdaságnak már kiépített kapcsolata van, és a gépkezelőik is ezeket szokták meg. Leginkább a múlt határozza meg a vonzódást. Éppen ezért egy új márkának az egy-két gépes gazdáknál lehet nagyobb a piaci részesedése.Mennyire szól ez a piac a gépeladásról és mennyire a szervizelésről?
Egyre inkább az utóbbi jellemző. A gépeladás szerves része a gépek működésben tartása, gondozása. Ezért kulcskérdés a szervizhálózat kiépítettsége és a gyorsan reagálni képes szakembergárda nagysága. Lehet, hogy a kombájn csak néhány hetet vagy egy hónapot dolgozik az évben, de ha leáll, az napi szinten milliós kiesést jelenthet a gazdaság számára. Aki aratás idején nem képes órákon belül kiszállni és elhárítani a problémát, kudarcra van ítélve a következő gép megvásárlásakor. Éppen emiatt szinte minden évben megnyitunk vagy felújítunk egy telephelyet. Az elmúlt 5 évben 2,4 milliárd forint költöttünk el ilyen beruházásokra, így 14 helyszínen van már alkatrész- és szervizbázisunk.
A magyar mezőgépek piacát a nagy gyártók határozzák meg - képünkön egy régebbi New Holland eszközMennyit javítottak a forgalmon a gépbeszerzési pályázatok?
I.Z.: A gépforgalmat már jó ideje az EU-s támogatások határozzák meg, és ez az, ami felkeltette a bankok figyelmét is a szektor iránt. Ennek viszont vannak hátulütői. Sokan a kiírásokhoz igazítják a beszerzéseiket, ami az üzem jövője szempontjából is kontraproduktív lehet. Azért, mert ilyenkor a gazda nem arra a területre koncentrál, amelyik a leginkább fejlesztendő lenne a gazdaságában. Gépforgalmazói oldalról is nehezen kezelhető ez a fajta keresleti hullámzás. Hogy számokkal is érzékeltessem: 2009-ben a pályázati kiírás hatására több mint 500 darab kombájnt értékesítettek az országban, majd a rákövetkező évben mindössze 50-et. Ezt minden forgalmazó megszenvedte.Pozitívumként vagy negatívumként élték meg a kertészeti gépberuházásra, öntözésfejlesztésre, állattartó telepekre kiírt pályázatokat?
I.Z.: Három évvel ezelőtt felkészültünk arra, hogy az öntözésfejlesztési kiírást követően megnövekszik az igény az ilyen berendezések iránt. De a pályázási kedv gyenge volt, és a gépvásárlások olyan lassú tempóban zajlanak, hogy ebbe egy kisebb cég már beleroppant volna. Csak reménykedni tudunk benne, hogy az öntözés gépeibe fektetett pénzünk egyszer majd megtérül. Szőlészeti, kertészeti területen a New Holland termékpalettája kifejezetten jó, ebben a szegmensben piacvezetők vagyunk. Sajnos ezt az ágazatot még teljesen a támogatások mozgatják, ami a gépforgalmazók gazdálkodását megnehezíti. Azt is látjuk, hogy mennyit küzdenek a gazdák az állattartó telepekre történő beruházásokkal. A közbeszerzési eljáráson túl a 40-50 százalékkal magasabb építési költségek is megkeserítik az életüket. Ismét bebizonyosodott, hogy azok jártak jól, akik lemondtak a támogatásról, és inkább belevágtak saját forrásból a korszerűsítésbe. Mostanra már élvezik az új technológia előnyeit, az alacsonyabb termelési költséget, illetve a nagyobb termelési kapacitást. A teljes interjút az Agrárszektor oldalán olvashatja.Témák a cikkben
Kapcsolódó cikkek
Hirdetés
További híreink
Legújabb hirdetések
Hirdetés
Hirdetés
Legyen gyönyörű kertje: mutatjuk a legfontosabb nyár végi kerti munkák listáját
2024.06.14.A nyár végi kerti munkák legfontosabbika a gyümölcsök, zöldségek betakarítása. Sok fogyasztásra kerül, a többit lefagyasztással vagy befőzéssel eltehetjük élre.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdessen a Magro.hu oldalon!
Válasszon prémium megjelenési megoldásaink közül!
MédiaajánlatMagro.hu Piactér
Több mint 21.200 hirdetés 411 kategóriában!
Megnézem a hirdetéseketHirdetés
Hirdetés
Hirdetés